Couscous Med Grönsaker // Kao

Ibland lagar jag mat som räcker ett par dagar. Får jag oväntat besök har jag nästan alltid mat hemma att bjuda på. Även om det ofta blir vegetariskt. Härom dagen lagade jag en av mina favoriter. Man behöver inte ha alla de här grönsakerna om man inte vill. Det blir gott ändå. De fem sex första ingredienserna är viktigast, tycker jag.

———–

*Röd och gul grovstrimlad paprika

*Rödlök i grova bitar

*Röd chilifrukt efter behag

*strimlad vitkål

* broccoli i ”buketter”

*minimajs

*haricot verts

*1 burk bambuskott

*1 bit squash eller aubergine, grovskuren

*salt, örtsalt, svartpeppar, ingefära

———————

Woka allt så det fortfarande har lite tuggmotstånd. Servera som det är tillsammans med couscous (ska koka 5 minuter) och stekta kycklingbitar, räkor eller strimlat kött.

Gottgott! Smaklig måltid!

(Jag brukar blanda ihop allt i en stor bunke.)

4 svar till “Couscous Med Grönsaker // Kao

  1. Vad gott det låter jag älskar den typen av mat.. Men jag har en sambo som är livrädd för allt vad grönsaker heter lite trist faktiskt.. men jag äter alltid mängder av det kan knappt äta om jag inte får lite sallad också.. Ska testa ditt recept Tack Kram Nicki

    • Rädd för grönsaker? Koka lite broccolibuketter med tuggmotstånd, lägg på en klick smör och lite salt och mata honom med en tugga :D. Han kommer att gilla det. Samma med morötter. Så fick vi min dotters ex att äta grönsaker ;-).
      Jag är också sån att jag måste ha grönsaker till maten. Annars blir ju maten inte fulländad, känner jag.Tror det där är något man har fått med sej från föräldrahemmet. Vad man åt där.

      Kram
      Kao

Kommentera

