Kinas Nya Superbuss // Kao

En konstruktör i Kina har kanske löst en del av kö- och miljöproblemen i landet med sin nya superbuss som tar 1200 passagerare vilket motsvarar 40 vanliga bussar. Den är eldriven. Såna här innovationer är fantastiska och en gåva till miljön. Äntligen har man börjat med miljötänk i det överbefolkade landet.

Kolla i länken hur bussen ser ut :

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23274101.ab

4 svar till “Kinas Nya Superbuss // Kao

  1. Vad smart det borde dom införa hit.. har du befunnit dig på Essingeleden på eftermiddagen i rusningen.. Absolut vedervärdigt man får nästa panik av att bara sitta där och titta en timme eller fler inget jag önskar någon usch..

    Vad mer jo nu har jag låst upp bloggen igen har uppnått mitt syfte med det hela.. Dessutom så har jag den lilla klicken där nu som alltid kommer in oavsett om bloggen är privat eller offentlig..för jag kommer att lås lite då och då när jag uppdaterar..
    Fick en hel del gjort den här veckan när det var stängt..

    Och jag fick veta lite vilka jag ska se som vänner eller ej.. Och hädanefter gör jag som du sa inget att bry sig med små elakheter mer mera..

    Ska ut och handla imorgon och på barndop på lördag så önskar fin helg nu ifall jag inte hinner sen.. Kram Nicki

    • När man ser superbussen på bild så kan man ju ana att det ändå kommer innebära vissa problem med framkomligheten. Här i Sthlm skulle vi inte kunna ha dem….tänk vår innerstad och alla egon som skulle stå/parkera i vägen för superbussarna….
      ——-
      Det enda man ska göra är att inte svara på de elaka kommentarerna. Då självdör de. Men ibland måste man vara lite uthållig.

      Barndop? Trevligt :-). Förr gick jag på barndop och bröllop men nu har jag kommit upp i den åldern att det bara är en massa begravningar .(

      Ha en finfin dag.
      Kram // Kao

      • Ignorera var ett bra tips alltså bara strunta i att svara just där.. tack 🙂 Kan tillägga att dom just nu ignorerar min blogg men skriver desto mer hos gemensamma vänner.. Alltså har dom tagit åt sig en hel del på det ena eller andra sättet..
        begravningar ja har varit tre gånger föräldrar och andras föräldrar.. Och barndop ja det blir det väl när din dotter får barn.. stor kram nu och ha en skön helg Nicki

        Glömde ja bussen skulle inte få plats i Stockholm men kanske på Essingeleden fniss vilken syn..

      • Ja, nu väntar jag på barnbarn. Det ska bli kul.
        ——-
        Hahaha!!! Ja, på Essingeleden skulle nog monsterbussen platsa.
        Kao

Kommentera

