Misshandlade Hundar // Kao

Har sett massor med videos om misshandlade hundar. Jag kan inte begripa hur människor  kan vara så grymma som de är alltför ofta. 

Man har kommit fram till att hundar, som sen tusentals år domesticerats att vara nära och tjäna människor, förstår mycket mer av människans talspråk än man tidigare trott. De är våra vänner och följeslagare. Ändå kan de  bli så illa behandlade ibland. Många människor tar ut sina frustrationer på djur (eller barn). Här är en av alla de filmer jag har sett. Hur kan man göra så här???

 

4 svar till “Misshandlade Hundar // Kao

  1. Det är helt sjukt och jag förstår inte hur man kan behandla några djur på det här sättet över huvud taget.. jag känner mig skyldig varje gång jag har ihjäl en geting, för där gäller det den eller jag, är superallergisk mot getingstick och måste få en spruta när och om det händer… Kram Nicki

    • Oj! Ja då fattar jag att du inte gillar dem. Det gör ju inte jag heller, men bin är ju superviktiga för pollineringen. Dem ska man inte döda. På sommaren vill ju getingarna ha sött, så man kan ställa en burk eller ett fat med något sött en bit ifrån där man själv sitter. På sensommaren vill de ha proteiner och det är då de är som mest aggressiva. Särskilt när man grillar. De vill åt köttet 🙂
      Kram
      Kao

      • Hej Kao..
        Nej bina låter jag bli vet att dom är viktiga.. Vill inte ha ihjäl getingar heller egentligen har inte haft ihjäl någon alls i år och bara en förra året.. Nej det är när jag fått in en geting i lägenheten som jag blir hispig.. Bina däremot brukar jag lyckas mota ut eller fånga dom i ett glas och släppa ut dom igen..
        Men som sagt i år har jag knappt sett en enda geting konstigt egentligen..
        Nu vill jag önska dig en fin helg så hörs vi.. Kram Nicki

Kommentera

