Kuala Lumpur, Malaysia // Kao

Efter elva fantastiska dagar på Borneo (som jag tidigare har visat bilder från) åkte vi till Kuala Lumpur där vi stannade fyra dagar. Tyvärr är bilderna därifrån både få och rätt dåliga. Här är en bild från flygresan från Kuta Kinabalu till Kuala Lumpur. Bilden visar det heliga berget Mount Kinabalu, drygt 4000 meter högt. Vi är ju uppe i luften och berget omringas av moln, så man får inte den rätta känslan för hur högt det egentligen är.

Bilden togs av min dotter:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ovan: En teater eller nåt….

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ovan: Mitt i staden. Vi bodde precis till vänster ur bild.

kuala lumpur petrona twin towers

Ovan: Petrona Twin Towers. En gång världens högsta byggnad. Vid skymning tändes hela stan upp på ett nästan magiskt sätt. Tyvärr fick man bara åka upp till halva tornet, så vi lydde ett gott råd och åkte i stället upp i KLL-Tower = radiotornet. Det låg på en kulle och därifrån hade vi denna fantastiska utsikt. KLL Tower ser du här nedan:
KL tower Kuala lumpurOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ovan: Petaling Street = China Town i Kuala Lumpur. På kvällarna förvandlas gatan till en kryllande marknad med jättefina och superbilliga saker. Allt från kläder och kameror till mobiltelefoner…och det var fantastiskt att gå där. Tyvärr är bilden lite suddig.

I Kuala Lumpur finns tre olika prisvarianter; En svindyr, en som är ungefär som H&M här i Sverige – och Petaling Street.

Jag kan verkligen rekommendera staden, om du har vägarna förbi 😉

 

 

12 svar till “Kuala Lumpur, Malaysia // Kao

  1. Jag följer dig så alla dina inlägg poppar upp på min skärm. Det ser väldigt mäktigt ut för en sån som jag. Jag har varit i danmark, norge och på Gran Canaria. En snabbis till London också vid närmare eftertanke. Höga hus ger mig svindel, för att inte tala om flygplansbilder. Kul att du åker tillsammans med din dotter. Det blir så klart en upplevelse att minnas för livet 🙂

    • Hej och tack. Är inte heller förtjust i höga hus. Nu bor jag på fjärde våningen och det är alldeles för högt för mej.Har alltid bott på andra tidigare.
      —–
      Trots allt är Sverige det finaste landet att resa i. Och Norge förstås.
      —–
      Nej, nu är min dotter vuxen sen många år och hon har inte velat resa med mej sen hon var nitton. Inte konstigt, kanske. Nu reser hon med sin kille. Men jag har rest mycket ensam också. Nu är pengarna slut och den sista resan var i december 2011 då jag fyllde jämnt och var på Sri Lanka och Maldiverna :-).
      Ha en bra dag.
      Kao

  2. Vad häftigt ser så spännande och fint ut.. Alla ställen du visar upp är så exotiska eftersom jag aldrig varit på dom breddgraderna…. Du måste ha upplevt en otroligt massa spännande saker.. Alla städer eller länder jag varit på i Europa är ju mer eller mindre likadana som hemma.. Det enda jag upplevt lite som skiljer sig var Turkiet med sina moskeer och dom börjar ju pluppa upp på hemmaplan också numera.. Snygga foton Kao tummen upp.. Kram Nicki

    • Tack.
      Jag har fler bilder därifrån men hittar dem inte i bild-röran.
      Snart kommer ett nytt inlägg från en resa. Har inte bestämt mej ännu för vilken det blir. Hade gärna lagt ut bilder från Kuba, men av nån anledning blev alla bilder därifrån BLÅ… 😦 . Fråga mej inte varför.
      /Kao

      • Fel på filmrullen kanske men kan ändå bli roligt att se dom.. Jag har några gamla foton i något album där alla kort blev gula.. Men inte mycket jag begriper mig på i den vägen.. Ser fram emot fler foton från dina spännande resor.. Kram Nicki

      • Filmrullen? Nej, bilderna togs med min mobil. Såg det först då jag kom hem och skulle lägga in bilderna på datorn.
        / Kao

      • Aha jag trodde du menade vanliga foton på papper.. ja olika nyanser på mobilfoton får jag också ibland vet inte heller varför.. jag hade en serie vinterbilder i vintras och dom såg blåa ut.. Kram Nicki

      • Datorn kostade 5148kr efter prutandet, så jag får vänta med att köpa en scanner. Sen kan jag lägga in många flera roliga bilder från tiden innan mobiltelefonerna fanns…och de är inte blåa. 🙂
        Kram/Kao

Kommentera

