En Annan Bloggare Och Jag Och Henning Mankell // Kao

För flera år sedan träffade jag en annan bloggare i Göteborg. Efter överenskommelse.  Jag bodde på ett billigt pang på Lorensbergsgatan och hon i en liten by med sin man utanför stan. Vi träffades en dag och gick runt och hade en fin dag i solens sken. Vi var bland annat på Liseberg och i – vad heter det? – Universeum? Vi åkte också Paddan och efter turen åt vi en glass på en parkbänk i närheten.

Då kom Henning Mankell förbi. Vi pratade en hel del med honom och min bloggvän berättade att hon just då lyssnade på en ljudbok av honom.

– Vill du också  ha en glass? undrade vi. Han avböjde vänligt men bestämt.

-Ska du tillbaks till Mosambique snart? frågade jag. (Han var ju där ofta och hade ett skrivarprojekt för ungdomar där.) Han svarade att han hade annat på gång.

Efter cirka tio minuter gick han vidare och vi blev väldigt glada över att i verkligheten ha fått träffat en så fin person..


Att jag minns detta så glasklart just nu är för att jag just kollar Wallanders ”Mordbrännaren” av Mankell på TV4 nu…

6 svar till “En Annan Bloggare Och Jag Och Henning Mankell // Kao

Kommentera

