Man Får Inte Klaga På Israels Politik…För Då…(En bild) // K

Jag är ju inte ensam om att avsky den politik Israel för gentemot palestinierna. Tycker det är avskyvärt! Men om man tycker det så kan man också räkna med att bli påhoppad och bli kallad både det ena och det andra.

Klicka på länken så får du se en bild som säger resten av det jag ville säga om de överkänsliga israelerna som fortfarande lever på de ”meriter” om ett slags internationellt evigt skuldbeläggande gentemot alla andra än dem själva, för de fasor deras förfäder upplevde under bland annat andra världskriget.

Men det var många andra  människor som var med om samma saker . bland annat romer, kommunister, övriga oliktänkande, handikappade och andra som inte passade in i Hitlers dröm om Stortyskland.

Men nu passar inte exempelvis palestiniernas önskan att få fortsätta bo där de alltid har bott, av israelerna. Vad har israelerna  lärt sig av historien och att de själva, till skillnad mot alla andra  människor, är ett av Gud själv ett utvalt folk och att de får göra  precis vad de vill?:

http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=111-gif&f=7

…och så kan du ju också kolla denna bild:

http://www.bonton.se/gallery.asp?id=1197&g=111-gif&f=11

4 svar till “Man Får Inte Klaga På Israels Politik…För Då…(En bild) // K

  1. Ja dom bilderna säger det mesta. Jag tycker att Israel har ett utsatt läge men om dom kunde sluta med sina bosättningar så skulle det nog hjälpa dom. Även med relationerna tillUSA och europa

    • Det tycker jag också. De försöker svälta ut palestinierna. De borde ju veta hur det är att vara förtryckta – och inte är det palestiniernas fel att de har varit det genom historien…och varför har de mött sånt hat?

    • En sak förvånar mej mycket: Hur kommer det sej att det begås terrordåd i så gott som alla länder i Mellanöstern, men från Israel hör man ytterst sällan talas om sådant? Detta handlar om storpolitik och jag är i.o.f.s inte förvånad….

  2. OBS! (När jag skrev min kommentar här ovan hade attacken i Jerusalem ännu inte skett. Jag fördömer naturligtvis den lika mycket som jag fördömer alla andra självmordsattacker mot civila, var de än sker.)

Kommentera

