Allt Elände På Samma Gång // Kao

Nu har jag blivit sjuk. Fattar bara inte varifrån smittan kommer…träffade ju ingen under inkubationstiden.

Lunginflammation, öroninflammation, bihåleinflammation och jätteont i halsen. Feber och förskräckliga hostattacker. Svettas och fryser. Antibiotika och hostmedicin. Sängläge eller blogg/datorläge i soffan.

Trött…

10 svar till “Allt Elände På Samma Gång // Kao

    • Tack för uppmuntran.
      Känns som om huvudet ska sprängas. Det är väl p.g.a bihåleinflammationen och hostandet.
      I natt hade jag 39,0 i temp. Just nu ingen feber tack vare Alvedon.
      // Kao

  1. Nej fy sjutton Kao vilket elände och allt det där samtidigt vad hemskt 😦
    Jag har haft alla dom där inflammtionerna men en i taget aldrig samtidigt..
    Håller tummarna att du snart blir bättre, var rädd om dig kram Nicki

    • Tack för tummarna. Allt utom just sånt här har jag väl redan råkat utför, så det var väl dags nu. Det är däremot sällan jag har den här typen av sjukdomar.
      Kram på,re själv:-)
      // Kao

  2. Krya på dig Kao!!
    Ibland så flyger allt på en utan att man vet vart det kommer ifrån ..eländigt att få allt på en och samma gång. Hoppas att det ger med sig snart och att du blir frisk.
    KRAM

    • Tack ska du ha.
      Ja, det verkar onekligen så.
      Idag onsdag mår jag lite lite bättre. Men fortfarande inte så bra att jag kan ens röka – och kan jag inte göra det, då är jag sjuk :D.
      En tanke for förbi att jag skulle prova sluta nu….men jag får se. Vis av skadan lovar jag mej själv ingenting. Är väääldigt röksugen. 😀
      Kram
      // Kao

    • Tyvärr är jag ju inte det ännu, trots antibiotikan. Misstänker att det är något annat på gång OCKSÅ och ska just googla på ”Lungödem”. I morgon ska jag tillbaks till doktorn. Hur jag nu ens ska orka ta mej dit.Är helt slut. Igår skulle jag gå 100 meter till Konsum och trodde knappt jag skulle kunna ta mej hem igen. Hade noll flås. Till doktorn är det ca 400-500 meter.
      Kao

      • Tråkigt att höra. Du kanske kan ta sjuktaxi, har för mig att det kostar ca 100 kr, men det kan det vara värt.

      • Jag har ett sånt kort. Ska känna hur det känns att till Konsum idag igen, det är ju kortare dit än till doktorn. Blir det lika jobbigt som i går så blir det en taxi.
        Tack för omtanken.
        // Kao

Kommentera

