Rökfri En Vecka Idag // Kao

Bildresultat för rökning bilder

Idag, fredagen den 20 januari 2017 har jag varit rökfri i precis en vecka. Det är tungt men det fungerar. Vid svåra abstinensattacker tar jag dock en snus. Värst är det då jag nyss har vaknat – och då reklampauserna på teve attackerar min sinnesro. Det som fick mej att ta det slutgiltiga steget var, förutom lunginflammationen, att doktorn faktiskt skällde ut mej :-). Antirökreklam, ersättningsmedel och hemska bilder har inte fått mej att kunna sluta.

14 svar till “Rökfri En Vecka Idag // Kao

  1. Ja pozbyłem się tego nałogu 5 lat temu. Przyszło mi to praktycznie bez problemów. Przestałem palić z dnia na dzień bez żadnych wspomagaczy.
    Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.

  2. Idag berättade jag för en granne att jag varit rökfri i 10 dagar. Han tyckte det var bullshit lite. Han själv har ju varit rökfri i 30 år. Som om min ”bedrift” inte vore värd ett dugg. Det kommer ta mej ett bra tag att komma upp i hans nivå, fick jag veta….(dvs aldrig).
    Det förvånar mej att vissa måste försöka trycka ner en i skorna. Det gäller inte bara rökningen……det gäller det mesta. Varför har folk så stort behov att trycka ner andra?

    • Så jäkla dåligt skit i den grannen han verkar ju vara en trångsynt sur gammal gubbe..
      Så trist med sådana negativa människor..
      själv säger jag bara ett stort stort Grattis du har åstadkommit något mycket stort första veckan är hemsk så du är världens bästa duktigaste bloggvän håller tummarna att det går bra.. Gratiskramar från mig Nicki

      • Tack för det. Behöver lite pepp. Nä, egentligen bryr jag mej inte om vad gubben sa. Hans åsikter är inte intressanta för mej och påverkar varken mitt rökslutsbeslut eller annat. Blir mest förvånad över att folk har sån trist attityd..
        //Kao

      • Eller hur istället för att ge beröm och peppa så måste han gnälla tyvärr är det väl många som är just så.. Jag håller tummarna för dig kram Nicki

Kommentera

