Låt Hunden Tvätta // Kao

Klicka på rubriken eller kommentarsfältet för att se hur människans bästa vän kan hjälpa oss med hushållsbestyren 🙂

17 svar till “Låt Hunden Tvätta // Kao

  1. Hundar är läraktiga. Min bror som är rullstolsburen har golden retirever-hundar som hjälper honom att hålla ordning, plocka upp och kasta skräp, hämta saker, tända lyset och liknande. Jag vet inte hur det är med de hundar han har just nu, men en av dem kunde han skicka in i affären med en lapp och ut kom han sedan med varorna i en kasse i munnen. När han snickrade kunde han be hunden hämta mejseln och visste inte hunden vad det var så kunde han dirigera: bakåt, den tredje i raden eller något liknande.
    De plockar självklart upp den tomma hundskålen och ger den till husse när de ätit klart.

      • De är som vi, behöver få känna att det vi gör betyder något 🙂
        Jag märker samma sak med mina katter. De älskar när jag berömmer dem för något.

      • Ja, katter gillar beröm :-). Och vi behöver uppskattning ibland om det ska kännas meningsfullt det man gör.
        —-
        Jag hade en katt för en massa år sen. Tyvärr dog hon av en hjärnskada, troligen orsakad av ett fall från 2a våningen ner i asfalten….. Hon blev konstig efter det och anföll. Ofta i ansiktet. Till slut tvingades vi avliva henne 😦 Hon fattade det mesta.

        // Kao

      • Det var hemskt att åka till veterinären och avliva henne, men hon var faktiskt farlig. Epilepsi eller annan hjärnskada, sa veterinären.
        // Kao

      • Ja. Hon höll på att klösa ögonen ur min dotter vid några tillfällen och rev och bet sönder mina ben. Efter ett anfall blev hon kolugn. Tvättade tassarna och var sen som vanligt. Tre veterinärer var överens om att avlivning var det bästa alternativet. Fruktansvärt. :(. Har inte vågat skaffa ny katt sen dess (2006) och nu bor jag dessutom på våning 4. Förut på 2an.

        // Kao

    • Hade önskat att jag kunde ha hund, men jag är inte tillräckligt kry för att orka med en sån. Tyvärr. Skulle i så fall ha skaffat hund för minst tio år sen, men då reste jag så mycket och ofta så jag ville inte skaffa en då.
      // Kao

  2. Själv skulle jag aldrig skaffa en liten eller trubbnosig ras. Inte bara för att de är fula – framförallt att de verkar lida av en hel del problem redan från start.. Inte minst andningsproblem.Särskilt mopsraser.
    Rätta mej om jag har fel och berätta i så fall hur de kan leva utan genetiska liv utan sjukdomar. I mina ögon bör man inte skaffa en ras bara för att den är ”söt” i ens egna ögon-
    Jag önskar att folk begriper det och slutar köpa sönderavlade raser.
    OK. Jag är beredd på motstånd
    // Kao

Kommentera

