Jag Ska Bli Mormor! // Kao

Bildresultat för marsipanbebisar

Idag vid 16-17-tiden fick jag en mycket stark känsla av att min dotter är gravid. Vet inte varför jag kände så, men känslan genomsyrade hela mej.

(Det har hänt förr  att jag starkt har känt  saker i förväg. Oftast långt innan de ens har hänt.)

Klockan 19.30 ringde hon och sa att hon skulle berätta en sak – och jag sa direkt att jag visste vad det handlar om = att hon är gravid och att jag ska bli mormor 🙂 och så var det. Hon och hennes kille är överlyckliga! Och gissa hur jag känner mej….nu är det bara att vänta ett tag och se att det ”fäster” ordentligt…

Oj! Otroligt! Trodde knappt att det kunde hända just mej, haha.
Jag är så glad 😀 och så otroligt ödmjuk inför livets gåvor.

Snart kommer ett nytt litet  liv till världen  och därmed en ny dimension in i livet och jag måste alltså hålla mej vid liv en massa ytterligare år :D.

22 svar till “Jag Ska Bli Mormor! // Kao

  1. Kan bara instämma grattis grattis grattis..
    Är jätteglad för din skull du blir nog världens bästa mormor..
    Stor kram Nicki
    Är fortfarande sjuk inne i slutet på vecka två får sitta och sova hostar som en galning så fort jag lägger mig ner och nu har jag begåvats med feber sista två dagarna..
    Har lust att lägga mig ner på golvet och sparka och skrika som småbarnen gör..
    Min hjärna tråkas ihjäl av det här 😦

    • Tack för grattiset 🙂
      ——-
      Fattar att du är trött på hostandet. För mej tog det 15 dagar att bli frisk. Har du kollat så det inte är lunginflammation du har fått? Men i så fall kommer febern ganska snabbt.

      • Jag har bara haft feber nu dom två sista dagarna men det sticks när jag andas så det kan ju vara på gång har inte haft lunginflammation på många år brukar få det v influensan.. men får väl masa mig iväg till doktorn om det inte går över.. Kram!!

      • Ja, det bör du nog göra. Jag har ju också haft lunginflammation. Åtskilliga gånger – har tappat räkningen. Senaste gången var ju nyligen. Jag vet att man bara blir sämre och sämre när man har det. Så var rädd om dej.
        Kram
        // Kao

  2. Grattis! Fast avundsjuk! Längtar efter att bli morfar.

    Jag har bara gråtit av glädje vid två tillfällen i livet. Det var när mina döttrar föddes. Så jag förstår och gläds av din glädje och längtan!
    //Micke

    • Tack för det. Alla är inte lika entusiastiska (se första kommentaren).
      Jag förstår att du grät av lycka när döttrarna föddes. Trodde att du bara hade en. Hur gamla är de?
      Så småningom blir du morfar 😉
      Själv var jag i ett lyckorus när min egen dotter föddes (på Sös). Mådde lika bra resten av hennes uppväxt, utom några år i sena tonåren – det var INTE kul…
      ———
      Liv och död, så nära sammankopplade. Du vet väl att händelsen med hjullastaren som krossade en person härom dagen skedde i vår gathörna vid stora gatan?
      // Kao

      • Kan iofs förstå om man blir bitter över hur världen ser ut men bitterhet lär knappast göra den bättre-

        Min äldsta är också född på Sös (jag med 🙂 ).

        Jo, tonåren är en jobbig period, både för dem själva och oss som föräldrar. Min yngsta startade redan före tonåren. Inte att för att hon använde droger men hon blev politiskt aktiv väldigt tidigt och ockuperade hus, blockerade Berns med syndikalisterna osv. Vettiga prylar iofs men hon var för ung – men det vill hon inte lyssna på (kanske vettigt det med). Som tur har hon lugnat ner sig (pust!)

        Jo, var precis ut och såg polisbilarna men skulle åt andra hållet. Båda döttrarna ringde då de blev rädda att det var jag. Ruggigt!

      • Tack för din kommentar. Översta kommentaren i inlägget är mer en attack på mej personligen än på det faktum att jag ska bli mormor. Det vet jag, men tycker bara det är löjligt.
        —–
        Kul att ni är födda på Sös. Det är jag också. Dessutom jobbat där i ca 25-30 år…När jag var nyfödd bodde jag på Helgagatan 😀
        —-
        Jag hade också varit stolt om min dotter hade varit vänsteraktivist, men självklart även lite orolig.
        // Kao

Kommentera

