”En Graviditet Är 10 Månader”// Kao

Min f.d arbetskamrat påstår på fullt allvar att en graviditet pågår i 10 månader, för det har hon hört en läkare säga…..”det är nya rön” (kanske är det en alternativ sanning? :D)

Så vad ska då JAG säga?  Jag tror att varenda människa vet att en graviditet pågår i nio månader, även ganska små killar vet det. Men arbetskamraten framhärdar i sin åsikt och att bemöta något sådant är ju nästan omöjligt. Förmodligen har vetenskapen och Google och Wikipedia också fel då de säger att en graviditet pågår i nio månader.

Precis så här gör även SD-are och andra verklighetsförnekare och har därmed dödat en diskussion med sina ”alternativa fakta”…

Fast jag tror jag vet var problemet ligger i fallet med arbetskamraten: för så fort vi pratar om något och jag säger något så påstår hon ALLTID att det är precis tvärtom.

Vad kallas sånt, tro?

13 svar till “”En Graviditet Är 10 Månader”// Kao

    • Tja säg det. Det sker nåt liknande varenda gång vi hörs. Numera är det bara hon som ringer. Men ok. Jag kan väl bjuda på det, att hon tror så. Värre är så det inte men märkligt är det.
      🙂
      Kram
      Kao

  1. Mm det är hennes sanning..men man kan tycka att det är vetenskapligt bevisat att enn graviditet är 9 månade lång ..även om en viss felberäknings marginal kan finnas så är det ändå ganska säkert att det är 9 månader man bär på ett barn.

Kommentera

