Bilder Från Gamla Skärgårdsbåten Storskär // Kao

Vet inte hur gammal denna ångbåt är, men den är i alla fall mycket gammal men trafikerar fortfarande Stockholms skärgård dagligen.

sommaren 2008 113

Vackra skeppet af Chapman är numera ett vandrarhem och ligger mittemot Stockholms slott.

af Chapman

I en del av Storskär

storskär 1

Ett av Storskärs ankare

ankare på skärgårdsbåt

En del av maskinrummet

storskär maskinrummet

En del av matsalen där alla möbler går i vinröd sammet och teak

storskär 2

Man kan njuta på utsidan också…

storskär 2

Fin dukning på Storskär.

storskär3

Baren i en del av salongen

storskär 4

10 svar till “Bilder Från Gamla Skärgårdsbåten Storskär // Kao

  1. Superbra Kao,
    jag ser alla bilder..
    Dom är jättefina snyggt jobbat och ett toppenbra inlägg..
    Jag har sett båten och tagit en bild någon gång. Men aldrig varit ombord..
    Tack för att du visade 🙂 Ha en fin lördagskväll så hörs vi kram Nicki

    • Tack.
      Min dotter var här idag och trollade med datorn – och vips kan jag lägga in vilka bilder jag vill igen.
      Det finns flera 100 år gamla båtar som fortfarande är i bruk. Jag antar att du har sett dem också. Det är verkligen vilsamt att åka med dessa, bara man har gott om tid….en tur från stan till Vaxholm kan vara nog. (En gång åkte jag en gammal båt ända till Arholma…det tog 4½ timme. Som att flyga till Grekland ungefär. Det var inte lika kul. Men det var däremot väldigt fint på just Arholma. Hade cykeln med mej. På bara 4 dagar stötte vi på 3 ormar varav jag råkade köra över en… 😦
      🙂
      Kram
      Kao

      • Superkul att du fått ordning på det där för det är så kul att leka med sina foton och ännu roligare att få se andras foton…
        Det enda jag gjort är i princip att fotografera alla våra fina gamla båtar men jag har inte åkt med dom bara lite färjor och tusrist båtar . Kanske dags att ta sig en tur 😀 Ha en fin söndag nu Kao.. ska svara på allt du skrivit hos mig i morgon blir så himla glad varje gång jag får syn på din streckgubbe… Kram Nicki

      • Tack för det. Ja, nu hoppas jag bara att jag minns hur dottern sa att jag skulle göra….
        🙂
        // Kao

  2. Af Chapman skulle vara kul att sova på en helg, fast å andra sidan behöver jag inte hotell i Storstockholm, brorsan i Bromma och föräldrarna i Södertälje. Men fint är det.

  3. Vad roligt att du kunde lägga in bilderna igen så att de syns. Så härligt det ser ut, man får lust att ta en båttur! Fina båtbilder!

    • Tack.
      Nu har jag ju åkt dessa båtar så många gånger, så numera tar jag någon av alla snabbåtarna om jag ska långt ut i skärgården. De går i runt 22-23 knop.
      // Kao

Kommentera

