Bråvallafestivalen Ställer In fr.o.m Nästa Sommar // Kao

Efter alla anmälningar om våldtäkter (senast idag) och sexuella ofredanden som fortsätter, trots utökad bevakning har ledningen tröttnat och beslutat att denna festival är den sista. Det är förbannat sorgligt att dessa tafsare och våldtäktsmän kan få fortsätta. Så här skriver ledningen själva:

Bråvalla festival:

”Det här kommer inte påverka årets festival på något sätt, men vi har beslutat att inte genomföra Bråvalla Festival 2018.

Efter fredagens festival anmäldes en våldtäkt på festivalområdet och polisen utreder vad som har skett. Flera sexuella ofredanden har rapporterats och anmälts. Det finns inte ord för hur otroligt ledsna vi är över det här, och vi vill beklaga och fördöma det å det allvarligaste. Det är fan inte okej. Vi accepterar det inte på vår festival.

Vi har gjort allt som står i vår makt att förebygga och på plats säkra festivalupplevelsen för våra besökare. Årets Bråvalla har varit den bästa ur många hänseenden; personal, frivilligorganisationer och publik har vittnat om fantastisk stämning och vi har den hittills lugnaste festivalen i antalet anmälda brott mätt.

Med det sagt så fortsätter sexuella ofredanden att förekomma. Vi har sett det på vår och andra festivaler de senaste åren och det är ett enormt samhällsproblem som drabbar varenda del av vårt samhälle. Absolut inte bara festivaler. Det begås omkring hundra våldtäkter varje dygn i Sverige och det är en utmaning samhället i stort måste ta itu med. Vi arbetar aktivt för att mörkertalet ska raderas – alla som blir utsatta för brott ska få det stöd och den hjälp de vill ha och behöver. På Bråvalla har vi förhoppningsvis, i all motsägelsefullhet, bidragit till att lyfta det här genom att aktivt påtala vikten av att anmäla och uppmanat våra besökare att prata om det med oss och varandra. Men vissa män, för det är män, kan tydligen inte bete sig. Det är en skam.

Därför har vi beslutat att inte göra Bråvalla 2018.

Vi kommer fortsätta att tillsammans jobba för en bättre värld. Vi hoppas ni är med oss i det. Låt oss ta hand om varandra, kväva hatet och våldet, och låta musiken segra.”


Här kan du också se och höra:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OVj4V/bravalla-ingen-festival-2018

22 svar till “Bråvallafestivalen Ställer In fr.o.m Nästa Sommar // Kao

  1. Jag fattar inte vad det är med dessa män som inte förstår vad gränserna går. Än mindre förstår jag varför det har ökat så lavinartat på senare år ..men kan det ha att göra med all invandring? Inte enbart av den anledningen ..Jag bara undrar.. men beteendet verkar på något sätt ha smittat av sig på många män .. som om det vore helt ok.
    Det gör mig oerhört arg.. det är fegt.. ynkligt rent ut sagt att ge sig på oftast i grupp en ensam tjej som de ser som ett lätt byte ett kön som de kan göra vad de vill med.
    Nej de män som inte gör sexuella övergrepp borde säga ifrån och skydda kvinnor från de män som är gränslösa.
    Tror att det är det enda rätta … vad är vi för samhälle egentligen som inte får stopp på dessa övergrepp? Vart är vi på väg? Det skrämmer mig ..

    • Visst är det oerhört skrämmande. Blir också så förbannad. Min dotter, som vanligen är på vakt mot all form av rasistiskt och religiöst och allmänmänskligt snack och förtryck sa härom dagen att det tyvärr oftast är ensamkommande unga män som står för de ökade våldtäkterna. Hon har ju vänner och bekanta som sett detta med egna ögon och / eller har bra koll. Men jag vet ju också att den, i mina ögon, förbannade porren skadar även svennebananer. För bara 5-10 år sen var det inte alls så här.

      Friheten att simma, jogga i skogen, gå hem från krogen när det är mörkt, gå på festival och allt annat, har nu inskränkts och en rädsla kryper fram. Det är fruktansvärt. I årtionden, ja i århundraden har kvinnor före oss kämpat oss till den frihet vi kvinnor har nu. Att den ska förstöras såhär är gräsligt.
      ———–
      Dessutom är jag svårt bekymrad över all kriminalitet och gäng som vi tillåtit växa sej allt större och starkare och skjuter hej vilt.
      // Kao

      • Fy ja..jag joggar inte längre i skogen pga allt skit som hänt de sista åren..man är dum om man tror att det inte kan hända en själv. Så jag cyklar numera på vägar här i närområdet. Jag kan springa i skogen om vi är flera..men det är ingen som vill hänga på då jag kan. man anpassar sig hela tiden efter rådande läge…men aldrig förr har jag väl varit rädd för att vara själv i skogen..jo de g¨ånger jag sprungit på en älg eller grävling då vart jag skakis.
        Man kan räkna ut varför det förändrats så här ..det är som du säger både svennebananer och icke svenskar som håller på ..så många ensamkommande är ju män så där har vi det största problemet som jag befarat för länge sedan. Ett stort överskott på män gynnar inte oss kvinnorna precis..de har på något sätt fått övertaget då de inte klarar av att se kvinnor gå fritt här i vårat land.
        Det är de som ska anpassa sig inte vi..
        Vi verkar gå tillbaka i tiden o ch allt vi kämpat för är snart förstört.
        De som begår brott ska inte få stanna här..utan de ska ut ur landet..kan de inte uppskatta Sveriges lagar mer än de gör så har de inget här att göra. Punkt slut!!
        Gängkriminaliteten har funnit länge och har fått gro i lugn och ro ..det är svårt att ta till sig det ..är vi verkligen så blåögda att vi tror gott om alla?
        Nu kan det vara tyvärr för sent att rätta till allt …
        //Tant Otto

      • Jag tycker också att de individer som kommit hit ska kastas ut om de begår den här typen av brott. Men om man torgför såna här åsikter som du och jag har i denna fråga så kallas man rasist. Det är sorgligt, för det handlar inte om det. Jag har inget emot att det kommer flyktingar hit, men fördelningen kvinnor /
        män är vansinnig och alla kommer inte ens från länder i krig, utan är ekonomiska flyktingar. Alla fattiga vill väl ha det bättre, det är ju inte konstigt, men jag tycker vi ska koncentrera oss på kvinnor och barn. För ett tag sen skrev jag ett inlägg om hur snedfördelningen med överskott av män i Sverige nu börjar märkas även på andra sätt än genom brott.
        —–
        Jag är dock optimistisk och tror att det kommer rätta till sej med brottsligheten och de kriminella gängen. Politikerna har äntligen vaknat och ser problemen. Men det lär ta tid. Flera år att vända trenden. Under den tiden tvingas vi ju leva med eländet och många våldtäkter, bränder och mord som kommer ske under tiden. Man måste börja med barnen medan de är små och sluta ge bidrag till religiösa organisationer och byggen av dito bönehus. Föräldrarna måste också ta mycket större ansvar, man kan inte begära att skolan och soc ska fixa allt. Jag har full förståelse för att de flesta av dessa föräldrar, som flyttat från krig, lever i ett ständigt mörker av hemska krigsminnen men på något sätt måste de involveras mer än nu. Att lära sej språket är A och O, särskilt för de förtryckta kvinnorna. Och att de kommer i arbete snarast möjligt (nu låter jag kanske som en moderat, men det är jag INTE 😀 ). Det är bra för både dem själva, deras ekonomi och självkänsla och det är bra för samhället.

        // Kao

      • Jag är inte rasist ..jag kallar mig för realist..tyvärr så får man inte tala högt om vad man tycker om invandringen och dess konsekvenser. Det är inget man ska hymla om allt måste man kunna tala om ..
        Jag håller med dig i allt du skrivit i kommentaren ovan..det kommer att ta tid att ställa allt till rätta igen..
        Alla fakta måste fram om hur det är ..människor är inte så dumma att de själva kan lägga ihop ett och ett..
        //otto

      • Yepp! Och hade man vågat tala om detta tidigare så hade det inte sett ut som det gör idag och SD hade heller inte varit så stora. Man har omedvetet gett SD ‘overcred’ och en oförtjänt stor radda av sympatisörer…
        // Kao

  2. Det spekuleras i om det är den egentliga orsaken, eller att de går ekonomiskt back. Hur som haver så är det verkligen för jävligt hur det är!!!!
    Nu har både dottern och jag mest de dåliga erfarenheterna av ”svennebananerna”, men jag är inte naiv utan inser mycket väl att de nyinkomnas kvinnosyn ofta är förvriden och svenska kvinnor är horor i deras ögon och därmed ska behandlas som sådana.

    Jag anser att varenda invandrad som begår brott har förtjänat att skickas ut från Sverige, liksom att varenda svensk som gör det ska in bakom galler under mycket lång tid när det handlar om att de har skadat någon på något sätt.

    • Ja, jag läste också om de ekonomiska orsakerna rörande Bråwalla, de har ju gått back så gott som vartenda år. Hur man nu räknar att ”ha gått back” då man ändå kan fortsätta år efter år….och ha råd att betala världsartister, Hmmm.

      Håller med att vartenda svin som terroriserar kvinnor ska tvingas uppleva konsekvenser av sitt beteende. Spelar ingen roll varifrån de kommer eller om de är helyllesvenskar. Men vi behöver ju inte importera problemen. Tror vi är rörande överens där.
      ———
      Men sverigedemokrat kommer jag aldrig bli. De har en dold agenda som vi inte får se – och högt uppsatta inom partiet gnuggar sej med fascistiska rörelser utomlands, i t.ex ”Jobbik” i Ungern och med Marine Le Pen i Frankrike. De förstnämnda marscherar på gatorna i Budapest och ställer till ett helvete för bland annat romerna där. Såna influenser vill jag INTE se i svensk politik.
      ——–
      I mina svartaste stunder kan jag tycka att man kan sätta de kriminella gängen på en i övrigt obebodd ö det ej går att fly från och ge dem varsitt vapen
      så att de kan skjuta ihjäl varandra så vi slipper problemen……men ett sånt samhälle vill ju varken du eller jag ha.

      // Kao

    • Vill tillägga: De invandrare som redan är svenska medborgare bör få stanna, även efter avtjänat fängelsestraff. Det anser jag stenhårt.
      Men de som nyligen har kommit hit och fortfarande står under utredning från Migrationsverket och begår allvarliga brott under tiden ska ut härifrån. Vi behöver inte importera kriminalitet, vi har nog av den som redan finns.
      // Kao

      • I så fall har vi alla flyktingar från Afrika som ju främst är ekonomiska flyktingar. Alla vill ju givetvis ha ett bättre liv, även vi här i Sverige. Men vi måste koncentrera oss på dem som lever under dödshot, men främst släppa in kvinnor med barn. Tillräckligt – eller övernog – av karlar har kommit hit (främst i åldrarna 15-25) och det skapar en obalans som inte är bra för landet. Har skrivit om det i ett tidigare inlägg, varför det inte är bra.

        Ciao’
        Kao

      • Jag vet att jag kanske kliver över brungränsen lite. Men många av dem som dyker upp är vuxna män, som hade kallats desertörer för 50 år sedan. Dessutom kan jag på obehagligt sätt känna en tillfredställesle när jag tänker på arrangörerna som anordnade Bråvalla. I all sin godhet så valde de att ha vakter som var nya nysvecnskar(läs Afrikaner om du vill)). De är tyvärr några av dem som nu sitter eller satt i polisförhör.
        Framtiden blir nog oerhört intressant.

      • Va???Det visste jag inte. Låter ju helt galet att anställa nysvenska killar att spana efter sexuella trakasserier, eftersom det ju oftast är just dessa män själva som står för majoriteten av övergreppen på festivalerna. Fy fan så idiotiskt. Typiskt korkat svensk naivitet. Hur vet du detta?
        // Kao

      • Ja, absolut! Är man svensk medborgare så räknas man som svensk, oavsett ursprung.
        Kan bara hålla med om att de andra ska skickas ut. Som du skriver, vi har nog av den som redan finns!

      • Precis. Man kan t.ex inte kasta ut en mamma och pappa för att deras stora barn begår brott. Det vore helt sjukt. Man vet ju själv att man omöjligt kan hålla reda på allt ens tonåringar eller äldre barn gör. Trots att man försöker. De försöker nog för det mesta göra sitt bästa. Precis som vilken förälder som helst.
        ———-
        Jag har mycket svårt att förstå mej på den sortens människor som gör allt för pengar och makt. Vare sej det är rika knösar som tjänat pengar på övrigas arbete eller om det är brottslingar. I mina ögon är det ungefär samma tänk hos dessa personer. INGEN människa borde ha mer pengar än de behöver.
        ————
        Tyvärr så blir det blir bara värre och värre ju mer man läser om olika brottssyndikat. På felaktiga grunder har man mer eller mindre hemlighållit sånt för svenska folket, vilket bara är korkat. Sanningen är alltid bäst.
        // Kao

  3. Kanske är Medborgerlig samling ett alternativ för de som inte kan rösta på SD. Tror personligen att vi kommer se en ändrad attityd hos M och S för att få tillbaka sina väljare till nästa år.

Kommentera

