Mycket Märkliga Möten Har Skett I Mitt Liv – Här Är Ett Av Dem…. // Kao

Jag fikade med några vänner på Södermalm i Stockholm. Tror det var runt 2008. Det var sommar. En gråhårig, skäggig  man satt ensam vid bordet bredvid oss. Han frågade på engelska om han kunde få sitta med oss, för vi verkade så glada. ”Självklart”, sa vi.

Efter en stund sa vi till honom att vi skulle samlas på samma ställe ett par dagar senare och sa välkommen till honom att komma då. Han sa att han inte kunde, för han skulle ha soundcheck den dagen den tiden. ”Vadå soundcheck”, sa någon i fikagänget. ”Jag och mitt band ska uppträda på….(jag minns inte var det var). ‘Stor arena’ tänkte vi. ”Vilket band?” sa nån.

Vi heter EAGLES, sa han och flinade. Det var alltså Glenn Frey, sångaren i Eagles som bland annat sjöng  klassikern  ”Hotel California” :D:D 😀

Sån möten är ju jätteroliga. Inte kände vi igen honom, inte 😀 Hehe.

Tyvärr avled Glenn Frey några år senare  men minnet av honom finns ju för alltid. Även förutom det personliga minnet av honom.

Kolla här, så här stora var de:

 

 

Kommentera

