Anders Borg Har Äntligen Visat Könet :D // Kao

Under en fylla på Husarö i Stokholms skärgård bland vänner och bekanta spårade f.d finansministern och numera ” internationellt erkänd rådgivare” Anders Borg ur ordentligt härom dagen. Visst. Det kan väl alla göra efter att ha intagit för mycket jästa drycker.

Men grejen med just detta i hans fall ordentligt  urspårade samkväm är att han, förutom att ha varit rejält packad – även har svingat runt  på ett, för de övriga festdeltagarna oangenämt sätt, använt sej av såna verbala uttryck i sitt snedseglande, sånt  som han och hans moderatkolleger annars anser att den ”vanliga  pöbeln använder sej av”.

Såna  som han och hans moderatkolleger föraktar i tal och skrift, såna som bölar till kvinnor: ”hora”, ”slampa” och så vidare.

Plus att han har klämt övriga festdeltagande män på pungen och t.om visat sin egen i sammanhanget. En slags kraftmätning? Jag minns att pojkarna i förskolan och även i tonåren sysslade med sånt när jag arbetade med sådana.

Därför undrar jag om inte dessa uttryck och åsikter om andra människor, särskilt om kvinnor, redan sitter väl förborgade (ursäkta uttrycket) –  hos Anders Borg.  Att han har denna kvinno- och människosyn redan sen förut. Som han vill dölja men att det slipprar ur hans mun på fyllan. Det brukar ju vara så. Att många andra moderater – och för all del såna som står långt till vänster och däremellan också har de åsikterna är ju inte okänt.

Så det är alltså inte bara svennebananerna och deras ohängda tonårssöner eller invandrarnas åsikter som brölar ut sånt skit och såna ställningstagande. Det är inget som dyker upp bara i en vanlig fylla.

”Hos dårar och fyllon får man höra sanningen”, var det någon som sa någon gång. Det är alltså sånt de egentligen tycker och tänker.

Det blir en svår nöt för oss kvinnor att knäcka. Som förr så skyller jag en stor del av eländet på internetporren, dålig koll, missnöje med tingens ordning,allmänt förakt för kvinnor och på dåliga farsor som själva försjunker i eländet och i vardagen även frånvarande morsor som inte orkar protestera av olika orsaker.

De tillåter det uppenbara förfallet. Kanske har jag fel men det tror jag inte.

Vad tror du?

”Det är skillnad på att ha en kuk än att vara en”, sa nån…

…och hans försvarare ur överhögheten försöker försvara hans beteende. Det är ju pinsamt att se att de verkar tro att just hans svinerier skulle vara av någon finare och mindre allvarlig sort än andra idioters. Finns många länkar till eländet. Här är en av dem. Läs gärna flera:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QV67V/uppgifter-anders-borg-visade-konet-pa-fest–och-hotade-arrangoren

 

 

 

10 svar till “Anders Borg Har Äntligen Visat Könet :D // Kao

    • Javisst, Björn. Och uttrycken och det såna personer bräker ur sej stegrar sej till oanade höjder, bara man är vaksam och ser det :-). Tyvärr är alla förtryckare likadana var än de kommer ifrån. De har bara olika klädedräkt.

      // Kao

  1. Måste säga att han sjönk ordentligt i mina ögon det blev ett platt fall..
    Och jag tror att han visade sitt rätta jag knappast en engångsföreteelse och varför skulle man söka hjälp får något som aldrig hänt förut..
    Jag har sett upp till honom han har verkat så förtroendeingivande men som sagt han visar sig vara samma lilla äckel som ”många” vanliga män är innerst inne..
    Och kuken ja synd att inte vi fick se den också den är nog pytteliten..

    Jag tror i alla fall att han gjort bort sig på många ställen nu hans chef eller kollega har glömt vilket sa att det var ett mycket olämpligt uppförande för en man i hans ställning
    Nåja han får säkert vad han förtjänar och hans exfru är säkert glad att slippa honom nu

    Önskar att jag kunde övertala dig att ha en facebook kao det är ju som en blogg men bekvämare.. min fb är låst bara dom jag är vän med kan se mig och mitt material.. jag har massor av fotoalbum där och kanske 3000 foton skulle gilla att ha dig där också..
    Ska svara lite bättre på alla kommentarer snart semester slut på måndag men tills dess ha en fin helg.. kram nicki.

    • Han var säkert en kunnig finansminister, men jag gillar inte Högerns fördelningspolitik och människosyn. Till slut visade det sej dock att han har samma kvinnosyn som de s.k männen har som han egentligen föraktar. Han är av samma skrot och korn som den övriga dräggen, alltså.
      ——
      Nej, jag har inga planer på nåt fb-konto. Men man ska aldrig säga aldrig.

      Kram
      Kao

  2. Det var förmodligen inte första gången som Borg gjorde bort sig efter att ha hällt i sig för mycket alkohol. Borde nog ta och se över sina alkoholvanor.
    Nu förlorar han det ena uppdraget efter det andra, tycker inte alls synd om honom.
    Som man bäddar får man ligga.

  3. Ja det är väl största anledningen till att folk gör bort sig alkohol och sex gäller mestadels karlar :-).. Är du hemma nu kao?
    Gick in hos mig och ansträngde mig att göra ett nytt blogginlägg men för första gången är jag helt uttråkad av min blogg inte detsamma längre sen allt blev förstört 😦
    Får se hur länge jag håller på, det blir mer FB istället nu men kanske tycker jag att det blir roligt igen sen.. Kram Nicki

    • Har du rätt i. Ja, jag är hemma nu. Kom hem i söndags kväll.
      —-
      Det går ju alltid att ha bloggen vilande ett tag om man har tröttnat. Det kan ju vara tillfälligt. Men du har ju en massa läsare! Ska gå in till dej och kolla vad du har lagt in lite senare idag.
      Kram//Kao

Kommentera

