Kastade Kambodjainlägget // Kao

Jag begriper inte vad jag har gjort för fel när jag la in bilderna i inlägget. JAG kunde ju se dem, men tydligen ingen annan. Tråkigt, men jag kom inte på hur jag skulle göra för att rätta till problemet. Laosbilderna gick ju bra.

Så jag raderade inlägget. Kanske återkommer jag med bilder när jag vet hur jag ska göra.

28 svar till “Kastade Kambodjainlägget // Kao

  1. Ash vad trist..
    Men jag undrar hur gör du när du laddar upp eller sätter in bilder?
    Jag går till media på wordpress adminpanel sen laddar jag upp dom bilder jag vill ha till Media biblioteket.. sen när jag gör mitt inlägg så får jag hämta bilden från biblioteket till blogginlägget.. kommer inte ihåg ordagrant nu vad det står men dt kan jag skriva ner imorgon.. kram Nicki

  2. Okay å kör vi..
    Först går jag till adminpanelen..
    Klickar på mediabibliotek och laddar upp dom foton jag vill ha från datorn..
    När det är klart så väljer jag att göra ett nytt inlägg..

    Väljer lägg till media och klickar på den bild jag vill ha och väljer infoga innehåll..
    Skriver sen text under bilden och upprepar detta tills jag är klar..

    När jag gjort detta så klickar jag på en bild i taget, då syns det en liten penna jag klickar jag på den
    Då kan jag välja storlek på bilden jag väljer full storlek men det finns 5 olika alternativ..
    När du gjort det här så är det bara att publicera sitt inlägg..

    Hoppas det fungerar för det är så roligt att se alla dina fina foton…
    Kram så länge Nicki

    • Tack för det. Men det syns fortfarande bara de bilder jag lagt ut på bloggen förut. Inte alla de andra som jag har. Och de syns ju på min sida, men inte hos någon annan… 😦
      Kram
      Kao

      • Bilderna ska bara synas på din sida.. vi andra får ju gå till dig och titta..
        Prova att göra ett helt nytt blogginlägg och lägg in bilderna..
        Vad mer jo bildernas fil ska helst vara Jpeg..

        Ska ut och handla nu men kikar sen igen kram så länge nicki

      • Laddade ner bilderna från min hårddisk. Det har fungerat förut men plötsligt inte denna gång. De få som finns i mitt wp-bildarkiv kan jag ju inte använda gång på gång. Hehe.
        Förmodligen måste jag på något sätt överföra bilderna från hårddisken till wp-arkivet för att de ska synas.
        // Kao

      • Nej man måste ladda upp bilderna från datorn eller hårddisk.. sen finns dom ju där hela tiden..
        Ja bilderna måste först laddas upp till wp och sen stoppas in i blogginlägget..
        Alla bilder du laddar upp måste stanna där för tar man bort bilderna så försvinner dom från bloggen också.. telefonen har ringt i ett här förstår inte varför det oftast blir så att alla ska ringa på en gång nu har jag ont i huvudet och ska laga mat också vi får klura ut vidare sen hur det ska gå med dina bilder kram så länge Nicki..

      • Mmmm. Men jag vet inte hur an laddar upp bilder från hårddisken till wp om jag inte ska göra som jag alltid har gjort.

      • Är hårddisken kopplad till datorn? Då borde du se den på smma ställe som du har bilder och där ser man ju även cd om man satt i någon.. eller kan du kopiera in bilder till datorn och sen ladda upp.. ska kika sen vad det står när jag laddar upp något.. kram..

      • Nej nu begriper jag ingenting alls. Måste sluta tänka på det här ett tag.
        Men tack ändå för att du tar dej tid att förklara.

        Kram
        Kao

      • För att jag ska begripa teknik å data måste det tas steg för steg. Typ steg 1, steg 2 osv. Å inga facktermer. Min dotter kommer hit i helgen, kanske hon kan hjälpa mej, men hon har ju ingen blogg på wpsjälv.
        ;.)

      • Ungefär så tänkte jag med en sak i taget.. Be din dotter att hon testar ladda upp en bild till media biblioteket på Wp bilden får inte vara för stor, håller tummarna annars kör vi på sen med en sak i taget 👍. Bloggen blir mycket roligare att hantera om allt funkar.. Kram Nicki..

      • Tack. Ja det ska jag göra.
        Självklart blir allt så mycket roligare om det fungerar som man vill :-). Det vet ju du också.

        Kram
        Kao

Kommentera

