Nazisterna Tackar Och Bockar // Kao

(Skrivet fredag 29/9-2017)

Nazisterna är naturligtvis jätteglada (om de över huvud taget kan vara glada) åt den uppmärksamhet de nu får, genom att det skrivs och talas om dem och deras förestående demonstration i alla upptänkliga media. Att de alls fick tillstånd att demonstrera är sanslöst dåligt. Förutom att det kommer bli en väldig massa bråk så kostar det samhället enorma summor i övervakningskostnader.

Fastän jag inte vill tro det så är jag övertygad om att detta kommer leda till stor fara för allmänheten. Det enda som är bra i sammanhanget är att motdemonstranter mobiliserar. De kommer inte vara tysta. Men känner jag rättsväsendet rätt så kommer just motdemonstranterna haffas av polisen. Som det brukar vara, alltså…..

…..och nazisterna får fortsätta skita ner våra gataor och vårt gemensamma syre med sina brun-svarta slagord och våldsideologi. Måga andra länder undrar vad vi sysslar med. I Tyskland är nazismen förbjuden att yttra sej i liknande sammanhang.

Att nazisterna ens får ta chansen att ”utföra sina demokratiska rättigheter” är i själva verket ett stort hån mot just demokratin, eftersom nämnda grupp inte ens vill ha ett demokratiskt samhälle. Men mesiga naiva svenska politiker låter det ske. Polisen är de som beslutar om tillstånd och jag har mina egna funderingar på varför de tillåter eländet att ske.

Med fruktan inväntar jag mej rapporter från eländet i morgon lördag.

Kommentera

