6 svar till “Läs Den Här Lilla Dikten Av Tage Danielsson // Kao

  1. Sanna mina ord ..vilken förträfflig klok människa en mästare på att få ihop orden på bästa sätt.Ett geni enligt mig..men så är jag uppväxt med Hasse och Tage min pappa kunde rabbla deras sketcher och Lindemans humoristiska texter fick vi barn höra när vi knappt kunde gå och förstod inte riktigt ordens betydelse för vi var alldeles för små och så länge jag kan minnas har även vi barn rabblat vissa texter.
    Knorrhane och Ruskprick har väl alla i vår ålder med oss i bagaget från barndomen.

    • Jag är ju också uppväxt i den tidsandan, men din och min barndom var ganska olika, skulle jag tro :-). Mina föräldrar var frireligiösa och pappa stängde t.ex av teven mitt i ett program, om det dök upp en antydan till en svordom eller ett skämt han ansåg vara opassande….

      Men fr.o.m jag var 17 år bestämde jag över mej själv och uppskattade Hasse å Tage till fullo. (Började även svära utav bara helvete!) Tage Danielsson var en underbar person som dog alldeles för tidigt tyvärr.

      Den underfundiga dikten står sej än idag.

      // Kao

  2. Ping: Tage Danielsson – “The ism-poem” or “Advice to a newborn baby” | Peace Compassion Understanding

Lämna en kommentar