Vänsterns Rädsla Att Kallas Rasister // Kao

Jag har länge undrat och varit riktigt förbannad över Vänsterpartiets paniska rädsla att kallas rasister om man så bara skulle nämna ordet muslimskt  kvinnoförtryck. Varför man stöttar alla utsatta grupper men inte just de muslimska kvinnornas rätt till frihet här i Sverige? Jag kanske har haft lite svårt att klargöra mej själv med det skrivna ordet i den här frågan, men en som säger precis det jag själv vill säga och står för till 100% om detta är Jan Guillou.

Läs hans eminenta krönika från 27/11-2016 här;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article23996322.ab

Läs även detta inlägg som jag skrev tidigare:https://kaobyterblogg.wordpress.com/2016/11/18/det-ar-flickorna-som-far-illa-nar-vi-skyddar-forovarna-det-handlar-om-hedersproblematiken-kao/

 

 

4 svar till “Vänsterns Rädsla Att Kallas Rasister // Kao

  1. Förtryck är förtryck var det än förekommer. Det är inte rasism att uppmärksamma. Vad som är vänster, höger eller mitt i blir bara otydligare när partierna svänger efter opinionen.

    • Har du givetvis helt rätt i. V:s Jonas Sjöstedt, ja hela pk-eliten i vänstern borde läsa den perfekta sammanfattningen av hela frågan i Jan Guillous artikel, tycker jag. Ja, alla politiker borde läsa den.
      🙂
      // Kao

Lämna en kommentar